2022 Menu
At Vælge 7
Uge 27, 2022
af Rick Joyner

Som vi talte om i sidste uge, at Herren kunne have besejret djævelen og alt ondt med et svirp med sin mindste finger umiddelbart efter Han's opstandelse. Han kunne have elimineret al lidelse og uretfærdighed lige der, men det gjorde Han ikke for vores skyld. I stedet er hele kirketiden blevet tilladt som træning for dem, der er kaldet til at være Guds sønner og døtre og til at regere med Ham. Hvilket vidnesbyrd vil det være for universet, når de, der er kommet ud af denne tids store trængsler, især i slutningen, skal gøres værdige til at herske over hele skabelsen sammen med Ham.

At blive adopteret som Guds egne sønner og døtre og at regere med Ham er det højeste kald. De prøvelser, der beviser vores trofasthed over for Ham, er vigtige, men det er ikke alt, hvad denne træning handler om. Vi må også lære principperne for autoritet i Han's rige, og hvad det vil sige at regere som tjenere og vokse i visdom og kompetence. Mellem en tredjedel og halvdelen af al lære i Skriften om retfærdighed handler om forvaltning – at forvalte godt det, Han har betroet os.

I lignelsen om talenterne blev de, der forvaltede dem, der var blevet betroet dem godt, kaldt "gode og trofaste tjenere". De, der ikke forvaltede deres talenter godt, men begravede og forsømte dem, blev kaldt "onde, onde slaver". Eftersom vi er kaldet til at gøre alt "som for Herren", skal ethvert ansvar eller hver opgave givet os af Kongernes Konge udføres med den fortræffelighed og hengivenhed, Han fortjener.

Vores grundlag for god forvaltning bør være vores hengivenhed til kongen. Når vi lærer at gøre dette, selv i de mindste ting, vil Han gøre os til herskere over større ting. Ved ikke at spilde vores muligheder for at gøre dette, vil vi vokse i vores evne til at herske over det, Han har betroet os. Det handler ikke kun om de resultater, vi får i dette liv, men endnu vigtigere om at forberede sig på at regere med Ham i den kommende tidsalder.

At regere med Jesus vil være meget anderledes end regeringerne i denne tidsalder. I Peters anden store prædiken efter pinsedagen sagde han, at himlen skulle modtage Jesus indtil "perioden for genoprettelse af alle ting" (se Ap.g. 3:21). Som mange bibelske profetier erklærer, vil jorden blive genoprettet til sit oprindelige paradis. Alt, hvad der gik tabt i faldet af den første Adam, vil blive genvundet af Kristus, "den sidste Adam" (se 1. Kor. 15:45). De, der regerer med Kristus, vil være agenter og ledere af denne genoprettelse. Dette begynder med menneskeheden, men inkluderer jorden og alt, hvad der er på den. Til sidst vil løver æde halm som okser og ligge sammen med lam, og der vil være fred og harmoni blandt alle skabninger.

Hvordan kan dette opnås gennem os, hvis vi ikke engang kan komme overens med hinanden? Selv da der kun var to brødre på jorden, kunne de ikke enes. Måske er det derfor, den vigtigste bøn og hengivenhed i Herrens hjerte i Johannes 17 før Han's korsfæstelse var for Han's folks enhed. Og hvis dette var Han's hjertes primære ønske, skulle det så ikke også være vores? Så hvad vil vi gøre i dag for at komme overens med andre og søge Han's folks enhed? Bør dette ikke være vores topprioritet hver dag?

I Hebr. 12:14 bliver vi befalet: "Stræb efter fred med alle og efter hellighed;
uden den skal ingen se Herren."
Hvad vil vi gøre i dag for at stræbe efter fred med andre, begyndende med dem, som vi er mest uenige med? Dette er en grundlæggende disciplin, der fører til den helliggørelse, vi får at vide, at vi skal have for at se Herren.

Det næste vers forklarer, hvordan vi søger denne helliggørelse: "Se omhyggeligt, så nogen ikke mangler Guds nåde, for at ikke nogen rod af bitterhed skal springe op og volde problemer, så mange smittes af den " (Hebr. 12:15). Vores standard i livet bør være at omhyggeligt sikre, at vi ikke siger eller gør noget, der kan bruges til at bibringe bitterhed eller splittelse. Det er vigtigt ikke at gøre skade ved at kontrollere vores tunge, men mere, ikke at sprede bitterhed, skal vi være dedikerede til at sprede liv og fred.
Ugens Ord 28
OP